Lets nuffnang

Pengikut..

Thursday, October 31, 2013

Latihan Fire Drill

Assalamualaikum semua...wah dah seminggu rasanye tak mengupdate blog..kebizian yang melanda dalam jiwe ni buatkan niat mengupdate blog sangat terbantut.Act cerita ni pasal minggu lepas..Kat resident condo aku ni ada buat latihan fire drill.

Mulanya memang aku malas nak turun sebab baru balik joging.Penat ok tapi bila siren bomba tu dah berbunyi macam nak pecah gegendang telingan aku so dengan paksa rela turun juga lah ke bawah.Umah aku tingkat 4 so take time juga lah nak gi tempat berkumpul tu.

Bila dah kumpul ramai-ramai tu barulah dapat kenal jiran sendiri..Kejam tak kejam lah sebab memang ko tak akan kenal siapa pun jiran ko tu even sebelah rumah.Rumah condo macam ni masing-masing buat hal sendiri.Tapi ada gak lah dua-tiga orang jiran yang aku sapa menyapa.Tu pun kenal sebab selalu terserempak

Ok bila masing-masing dah berkumpul,pegawai bomba tu explain lah yang kami amik masa dekat 6 minit untuk keluar dari rumah and berkumpul tempat lapang.Kalau ikot teori diaorg,semua penduduk Spanish Villa ni dah mati rentung sebab lambat sangat selamatkan diri.At least 1 minit mesti dah lari dari rumah.

Bila cakap macam tu masing-masing gelak tapi tu lah sebenarnya yang terjadi.Then ada gak lah pegawai tu terangkan cara-cara nak selamatkan diri,jenis-jenis kebakaran,alat pemadam api dan siap buat latihan memadamkan api.


Ni gambar uncle yang hari-hari tegur aku.Warganegara india.Dia nak test padamkan api

NotaJari->Api semasa kecil menjadi kawan bila dah membesar menjadi lawan.

No comments:

Post a Comment

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link