Lets nuffnang

Pengikut..

Monday, March 5, 2012

Wad Ortopedik HSI


Assalamualaikum semua..pergh dh lme sgt kan aku x update blog ni...dh naik berkulat plak aku tgk..hehe..bila lh nk jdi org yg bertanggung jwb skit ni..adoyai..bukan apa...idea memg byak..tp nk olah cerita tu yg malas skit..lbh2 lgi ngan tanggung jwb sebagai baby sitter kt umah..so mcm x sempat..

back to main topic...apa kaitan wwad ortopedik ngan aku??ok 17 Feb 2012 itu ari nenek aku telah di kejarkan ke wad Ortopedik..wad apa tu??Wad yang berkaitan tulang..wad org patah..x kire lah patah kaki or patah tangan..Pagi jumaat yg hening tu satu kejadian yg x di ingini telah berlaku di umah aku

time abah mandikan nenek,abah x sengaja terentap skit kaki nenek..ok nenek aku ni umur dh 80 tahun..badan dia memg kurus sgt..tulang pun dh x brapa nk kuat..so bila kite keras skit..mula lh tulang tu beralih..so abah aku on the sport bwa nenek g hospital wakaf..kt area masjid jamek tu..bila dh check bagai..doc suh g hospital sultan ismail (HSI)

so bila dh smpi sne..check sni..check sne..doktor tu pun terpaksa tahan nenek kat wad..dia kate tulang nenek dh mula nk reput..bak kte iklan tu..Osteoporosis..(klu x nk reput byak kan minum susu)..so tok rawatan yg menyeluruh doc akn tahan nenek dlm 2-3 minggu jga

balik2 je abah kate ada spa2 nk jaga nenek??sbb wad tu wad perempuan..dan lelaki x di benarkan jaga..dlm umah aku ni..hanya aku sorang je yg banyak masa lapang..so aku memvolenteer kan dri nk jaga nenek kt hospital..(niat hati nk usha doktor nenek aku ->serius akal yg jahat)..so bermula dri itu lah aku berkampung di HSI..best x duk sne??

honestly...sejak nenek aku duk hospital..selera aku turun dgn merundum..why??tgk makanan nenek aku pun aku dh nk sebu perut..ngan bau ubt lgi..tgk kaki org yg patah..tgan org yg tergantung..wa..memg x leh nk ckp ar..klu nk rse duk sne..try ar bt2 sakit..pas tu nikmati percutian yg indah di hospital..

org kate kt hospital banyak H****U..ye ke dak??ok selama aku duk hospital..alhamdulillah..aku lom jmpe apa2 org mengalami bnda yg pelik2..cume ader stu mlm ni..aku lapar sgt..so aku decide nk trun kedai kt bwah..waktu tu dlm kol 10.30 mlm..trun sorg2 jelah..wad nenek aku ni tgkat 5..so nk trun lobi kt tgkat 3 mst kejap je kan..nak di jadikan cerita..time nk tgu lif ni aku rse angin mcm kuat lain mcm..kire klu pkai selendang leh terbang2 gitu..

tibe2 lif bomba ni terbuka..(lif bomba ni jarang hidup..kadang2 je dia operasi)..so aku naik lah ngan semangat wlpun dlm tu x ader org..bajet berani lah kan..so aku tekan butang 3..nk tau apa jdi??jeng..jeng..jeng..bt2 suspens skit...ok lif nk naik ke tingkat.6..aku fikir maybe ader org nk naik.so bila pntu liff terbuka..x ader org..ok fine..then dia naik tgkat 8 plak..bnda yg sme terjadi smpi lah dia naik tgkat kt 10 pun bnda yg sme terjadi..aku??muka rseney dh pucat..tp bt derk je..

waktu lif nk trun pun..dia still juga terbuka di setiap tgkat yg dia berhenti tdi..smpi lah lif tu trun dgn selamat ke tgkat 3(lobi)..n yg pling best..setiap kali pintu lif tu terbuka di setiap tgkat yg dia berhenti..angin menderu ngan sgt kuat..smpi aku dlm lif pun leh rse angin tu...apakah yg ada sebenarnye waktu itu??hanya Allah sahaja yg tau..

time balik dri beli roti n air kotak kt kedai tu..aku naik lif mcm biasa..alhamdulillah...tiada gangguan lgi dan angin yg kuat..dan aku sgt bersyukur krana waktu tu air sembahyang aku x batal lgi..syukur..lepas dri kejadian tu..dah x ader lgi kejadian lain berlaku..alhamdulillah..n aku bersyukur sgt yg nenek kena tahan cume 11 hari je..27 Feb 2012 doc kte nenek dh leh discharge..wooo aku sgt happy..sbb x perlulah aku tdo kt kerusi lgi..sakit pinggang ok..petang tu dlm kol 5.30 nenek di benarkan keluar wad..alhandulillah

selama seminggu aku jaga nenek..bnyak kenangan yg aku lalui kt hospital..rmai juga kenalan yg aku dpt..kbykannya semua pangkat makcik2..heheh klu lah bleh jdi bakal mak mertua..ok stop dreaming.. thanks to all doctor n nurse yg sentiasa memberikan perhatian yg memuaskan..serta jiran2 katil nenek yg sgt peramah..memg x bosan lah duk wad 5D tu..serius happening sgt..

No comments:

Post a Comment

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link