Lets nuffnang

Pengikut..

Thursday, October 17, 2013

First Time Ber"Doodle"

Assalamualaikum semua..Hope tak lambat lah kalau aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha.Maklumlah sejak menghuni seorang diri dirumah aku lebih banyak tengok tv dari tengok laptop.So hari ni kira sempat lagi lah kan nak ucap selamat kat korang semua.

Actually ari ni first time aku nak buat doodle tok diri aku sendiri.Selama ni nak buat memang dah ada niat cuma tahap kemalasan + masih "mentah" membuatkan aku membatalkan niat nak buat doodle nie.Study dip aku amik IT Course study degree aku amik Multimedia Computing Course tapi hasil doodle aku macam budak baru kenal photoshop.

Seriusly aku jenis yang low skit dalam designing.Memang artwork aku paling low rasanye.Tapi sejak-sejak dah keje 24/7 ngadap coding,tetibe rasa nak mengadap designing balik..rindu wooo...So hari ni gigih lah aku buka tutorial nak buat doodle.

Starting guna paint yg kat dalam window tu je.Lepas tu try buat guna adobe photoshop and lastly try guna adobe illustrator.Hasil???erm..boleh lah.Bak kata En P.A "tak matching" waaa sentap ok..bukan nak bagi semangat.Kang saya suh awak buat baru tahu.Kenapa dia cakap tak maching..sebab doodle aku kurus aku plak jenis "bambam" memang lah langsung tak matching.Aisshh cik abang aku sorang ni..bagi lah market skit

Nak ajar tutorial masih belum mampu sebab aku pun "beginner" lagi.So mari kita sama-sama belajar dari yang pakar.Belajar selagi mampu.Best kumpul ilmu ni walaupun bidang yang belainan

Buat guna photoshop je..part tudung tu idea sndri
part muka + baju tengok "tuto" dari blogger2 power


Guna photoshop + illustrator.Pelangi ni pun aku blaja dri blogger kartunis
part awan tu rembat "google" then edit skit kat photoshop utk bt shading.
Pelangi je aku buat guna illustrator.


*Agak-agak sapa yang terror tu boleh lah ajar aku yang dah mula nak hilang ilmu designing ni.Makin habis study makin ke"laut" ilmu aku...aaiiishhh


2 comments:

  1. kreatip niii...teruskan minat...leh buat bisnes. doodle :)

    ReplyDelete
  2. insya Allah kak...tp kna bt time idea mencurah...klu x ada idea mmg musnah lah jawabnye

    ReplyDelete

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link