Lets nuffnang

Pengikut..

Thursday, June 14, 2012

Pemergian Nenda Tercinta

Assalamualaikum semua..maaf lah dh lme x update..bukan x nk update tp keluarga aku bru sahaja kehilangan nenek iaitu ibu kepada ayahku..actually arwah nenek aku memg stay ngan family aku sbb dia sakit(Strok) so family aku jaga dia..pg Khamis bersamaan 7 June 2012 dlm pukul 6.30 pg..nenda pergi bt selama2nye...

actually pgi tu mcm biasa lh pas solat aku mst siap2 nk gerak g kelas..tp pg tu pas solat subuh aku boleh bantai tdo balik..aku pun x tahu knapa aku mls sgt pgi tu..pas tu kol 6.45 aku bgun n siap2..n tetibe mak aku msuk bilik aku.."ana nenek dh x ader" aku ngan mamai2 trun bawah..siap pkai kain telekung..aku rse nadi nenek..pastu x ader feedback..aku tekan skit dada dia..sme juga..n lastly aku amik lampu picit aku suluh anak mata dia..dekat 3 kali aku suluh..nk surekan btol atau x..n finally Allah lebh sygkan dia...nenek pergi juga..n memg Allah dh makbulkan doa abah aku..abah nk arwah habis kt umah kami bukan rumah adik2 dia..so Allah memg makbulkan..

utk pertama kali rumah kami ader kematiaan..so rse mcm kelam kabut skit..doktor dtg umah kami tok sah kan kematian nenek..n btol sangkaanku..nenek dh x ader..bila doktor balik je aku ngan adik2 bradik yg lain kmas rumah...mak gunting baju nenek..aku plak bersihkan badan nenek sebelum jenazah di angkat utk pernghormatan kali terakhir...

dalm pukul 10 jenazah nenek d bawa ke masjid bwah umah aku..tok di mandikan,kafan dan di sembahyangkan..msa time nk kucup bt kali terakhir..rsenye aku cucu yg pling sedih n nangis cume x merataplah..mak,abah n abg serta adik aku tlg tenang kan aku..klu korg duduk tmpt aku korg akn rse apa aku rse..aku yg jaga dia time kt hospital,aku mandikan dia, aku bersihkan sume najis dia,aku suap dia mkn, aku kemaskan dia..n aku juga yg tahu kondisi arwah msa arwah msuk wad dlu..that why aku sedih sgt2..

dlm kol 11 jenazah di bawa ke tanah perkuburan cahaya masai..sume ikot kecuali mak n adik aku serta kakak ipar aku..aku follow adik bradik yg lain..bg penghormatan yg terakhir..ari ni genap seminggu arwah tinggal kan kami..tp rse mcm arwah ader je ngan kami..setiap kali aku bgun tdo mst aku tgk katil arwah..mcm terbayang2 je arwah tgah tdo kt katil tu...dia dh x ader..semoga arwah nenek di tempatkan dgn org2 yang soleh dan solehah...AL-FATIHAH



No comments:

Post a Comment

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link