Lets nuffnang

Pengikut..

Monday, June 4, 2012

Makanan Tambahan di pgi Jumaat

Assalamualaikum semua..shat ke dak???mst lah sht kan..aku harap korg sume sihat...citer ni sbnrnye berlaku pagi jumaat yg lepas..1 june 2012..dlm pukul 7.00 pgi..umah aku ni setiap awl pgi,kami stu family akn buka rancangan Tanyalah Ustaz kt channel TV9 tu...kire dh mcm wajib tgk lah setiap hari..

so ader lah sorg ustaz ni bce surah..aku dgn confidentnye menjawab ustaz tu bce surah yaasin..(konon pro sgt) pas tu mak aku kte surah yg dia bce tu surah al-baqarah...tp aku tetap juga nk menang..aku tetap ckp surah yaasin..last2 mak aku mls nk layan aku,dia bg lahaku menang..aku apa lgi bangga ar..

tetibe bila habis je surah tu ustaz bace ustaz tu dok kata "Demikian lah ayat yg telah sy bace surah Al-Baqarah ayat 1 hingga 5"..ko tau apa aku rse msa tu??malu giler beb..konon terror sgt..kan dh slh..mak aku yg msa tu ader kt dpur pun bleh dgr ustaz tu ckp surah apa..

n aku dgn rse rendah diri aku ckp kt mak aku "sory mak..ana slah"..abah aku plak menyampuk.."bgus lah tu..dh terang2 dia bce surah al-baqarah..yg dok ckp surah yaasin bt apa..nmpk sgt x hafal surah al-baqarah tu.. aku apa lgi..malu ar...konon bajet pro..last2 slh..

so the conclusion is..jgn cpt sgt menilai sblm mendengar sehingga habis..tu lah padahnye klu terburu2..last sndiri yg slh..sndiri yg malu..x pasal2 pgi tu aku kna motivasi pgi ngan mak n abah..mistake yg aku bt tu sbnrnye klu ikotkan x perlu ader mistake..kan dh hafal..x kan bleh lupe..nmpk sgt aku x amalkan..hehhe nk bt mcm mana kan..aku manusia je..mst ader bt silap...dah farah...sje lh tu x nk ngaku slh sndiri


surah paling panjang dlm kalam quran


surah yg selalu org bace time malam jumaat

No comments:

Post a Comment

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link