Lets nuffnang

Pengikut..

Thursday, May 31, 2012

Duit Hantaran

Assalamualaikum semua..ari ni aku nk shared pasal stu topic nie....actually topic ni member aku yg open... time ni aku ngan kwn2 yg lain tgah lunch sme2..kt kolej lh kirenye...so smbil2 mkn teropen plak topic pasal duit hantaran..kwn aku ni lelaki..dia kte hantaran skung paling murah RM10k...tu just tok yg hanye ader SPM..so klu yg dh ader pelajaran tgi2 tu mcm mana...tlg bayangkan..brapa byak yg lelaki kna spend duit tok hantaran je...kesian wahai kaum adam

Kadar Hantaran

SPM/SIJIL ->RM 10k
DIPLOMA -> RM 15K
IJAZAH -> RM 20K
MASTER -> RM 25K
PHD -> RM 30K

ok...kadar hantaran yg aku letak kt atas tu ikot pendapat aku yg aku dpt dri survey yg aku bt..bila aku be survey hek??hahahah biar lah rahsia..actually duit hantaran ni pttnye x perlulah mahal2 sgt..dh mcm nk jual anak..ada plak makcik2 ni dok kata "Skung sume barang mahal"...so klu brang mahal memg kna letak hantaran tgi2 ke...adakah duit hantaran tu menjamin kebahagiaan...

septtnye kaum bakal pengantin pempuan kna lah timbang rasa skit...ok aku mengaku aku kaum perempuan.. and aku sndiri dh tetap kan duit hantaran yg aku nk minx dri siDIA..and alhamdulillah aku rse duit yg aku minx tu x ader lah membebankan dia sgt..

so jgn lah tnye knapa ramai org yg x kawen..first sbb duit hantaran mahal sgt..pas tu family jenis yg memilih.. family aku bt msa ni ok je..n x ader lah tetap kan hantaran tok ank2 pempuan diaorg..so kirenye hantaran aku ngan adik aku decide sndiri..apa pun aku dh janji kt diri aku..aku x akn beban kan duit hantaran aku kt bakal hubby aku...kesian dia..hahhaha

actually ni pendapat aku je...so klu nk bangkang aku x kesah pun..everybody have own opinion right..so what i want to shared..i just share...sharing is loving right..hahaha..ok lah arios





No comments:

Post a Comment

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link