Lets nuffnang

Pengikut..

Tuesday, March 6, 2012

Cinta Yang Suci

Assalamualaikum semua..ari ni 6 Feb 2012...adk aku x keje ari ni..so aku ngan dia decide nk g pusat bandar tok beli hadiah kawen..aku beli tok my best friend n adik aku plak beli tok kakak yg satu keje kt tmpt dia..kami pun beli hadiah yg sme..harga yang sma n corak yg sme..tp time beli sampul hadiah tu kami beli lain2 corak..yelah tkt tertukar wlpun dlm tu hadiah yg sme..kad pun beza2..so senang nk detect yg mana satu hak milik kan..

bila dh siap2 beli,adik aku singgah jap tmpt keje dia..bos dia plak suh jaga kedai jap..so aku boring.aku smpul trus lah hadiah tu...ngan adik aku punye skali aku smpul..smbil nk tgu balik..so dgn nk jimat masa..better aku smpul hadiah tu..terisi juga masa aku


Hadiah aku bt My Beloved Friend


Hadiah adik bt kak Mai

bila dh siap semua.aku ngan adik pun blek umah..smpi umah dlm kol 1.30 ptg..smpi2 mak trus smbut kt pintu. dgn khabar berita yg sedih.."Pak long masuk ICU kt hospital Kota Tinggi"..aku ngan adik tergamam..mula2 igt nk g sne..pas tu bincang blek..slalu klu kronik hospital sne akn hantar HSA or HSI..so kami just tgu pgilan dri ank2 paklong..smbil tu doa juga bt dia..hope x ader apa2 yg jdi

dalam kol 4.30 time ni aku kt bilek..mak aku pgil.aku.."Col mak ngah..cakp kt dia Pak long dah meninggal" aku apa lgi..trus sebak.mak aku guna telefon umah tok kol sepupu dia..aku plak guna hp aku col makcik2 aku yg lain..along aku col adik bradik kami yg lain..hp abah plak bt col waris..memg bz sgt tdi

pas siap2 solat asar mak,abah,along n angah gerak g kota tinggi..aku ngan adik x dpt ikot sbb nk kna jaga nenek aku yg sakit (nenek blah abah) n anak sedara aku..abg aku yg uda pun x dpt nk g sbb time aku col dia..dia tgah ader keje kt kulai..so kami bertiga terpaksa redha sbb x dpt jmpe arwah bt kali terakhir..apa pun kami semua mendoakan agar rohnya di cucuri rahmat..

actually ari ni genap 42 hari isteri arwah pak long meninggal kan paklong..n sgt2 x sgka..akhir hayat paklong juga berakhir x lme pas maklong pergi..abah siap ckp.."memg kuat jodoh diaorg..x lme pas maklong..paklong plak pergi"..yess memg kuat..cinta yang benar2 suci bgi aku..btol2 setia paklong pda maklong..akhirnya sme2 mereka menuju ke sana wlapun berlainan masa..aku berharap cinta mereka akn terus kekal hingga ke syurga insya Allah...sgt2 tersentuh dgn cinta suci mereka


No comments:

Post a Comment

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link