Lets nuffnang

Pengikut..

Tuesday, March 6, 2012

Alhamdulillah..Baru first Stage...

Assalamualaikum semua..wah rajin sudah aku update blog bulan nie..almaklumlah..bulan lepas langsung x ader entry yg aku update..so bulan ni kena kerja dengan lebih keras bagi memastikan blog tidak di tumbuhi kulat..ok itu aku tpu..

ok itu ari kan aku ader update pasal cerita HSI...so bru je balik dri hospital..aku plak kna gi hospital..kenapa sakit ke??dh nama pun g hospital..so mst lah sakit..aku sakit bnda ni since last year lgi..tp aku x amik serius langsung..sbb igt sakit ni memg langsung x serius

tp 28 Feb 2012 tu pagi lepas sarapan aku rse sakit perut..so bt lah appointment ngan Mr Tan..time appointment tu aku x sgka bnda tu ader balik..actually 2 mgu lepas bnda tu dtg..tp x serius..so aku lantakkan jelah...then kali ni dtg balik..bnyak plak tu..tp aku bt muka biasa...

malam tu aku sakit perut lgi..n still bt appointment..n x sangka bnda tu ader lgi..n masih juga banyak...muka aku memg dh pucat sgt time tu..aku inform kt best fwen aku..tnya apa nk bt..dia suh aku g hospital..aku kte x serius lgi..tp dia suh g juga..aku igt nk g esk pgi..then aku bg tau mak apa yg jdi..mak kate tgu abah balik masjid..mlm ni juga g check kt hospital wakaf..

time aku dlm bilek aku msg ngan kwn aku..dia dh cuak..dia suh aku g hospital gak..abah blek je..trus aku ckp ngan abah nk g hospital wakaf..abah tnya knapa??aku ckp aku sakit..abah siap2 then trus gerak..dlm msa yg sma aku still sakit perut lgi..blah kiri plak tu..aduhai..muka dh pucat..nafas dh mcm x teratur..so aku selawat dlm hati byak2

bila smpi hospital..nurse catit lah aku sakit apa..so aku ckp lah..then bila msuk jmpe doktor..aku cerita semua termasuk lah sejak bila aku sakit bnda ni..doktor check n catat ntah apa ntah dlm fail tu..dia ckp slalu ke bnda ni jdi..aku kte jarang2..nak tau dia ckp apa?? "ok cik farhana..dari pemeriksaan kami..di dapati cik mempunyai radang usus"..actually aku x terkejut pun dia ckp bnda tu sbb aku memg sure aku ader..dr tanda2 aku tau sme ngan apa yg jadi

so doktor tu pun bagi ubat..n suh aku mkn..agak2 klu still terjadi juga bnda ni..dia suh aku refer kt HSI..(hospital tu lgi)..dia kte mungkin pihak hospital akan jalankan CT SCAN..masukkan camera melalui lubang dubur..what??LUBANG DUBUR...OMG...x rela uuuu..blek tu aku citer kt mak sume pasal ni.apa lgi kena bebel ar.."tulah suke sgt mkn pedas2..tgk skung apa jdi.." aku memg fav pedas..n since aku duk ipoh.. cili api tu aku leh bt mkn mcm ulam..WTF...tgk skung..sndiri yg sakit..x pasal2 kan...padan muka aku..so smpi skung ni aku masih di dalam pantang mkn..tp kekdg curi2 juga mkn lauk pedas..KETEGAQ LAH HANG NIE!!!


3 jenis ubt sahaja..tp tu pun aku x sgup nk habiskan..



notajari->Radang usus adalah salah satu penyakit yang menyebabkan luka pada dubur apabila seseorang itu membuang air besar di iringi dengan darah yang banyak walaupun sembelit tidak berlaku..ini berlaku kerana usus seseorang itu bengkak..sama ader bengkak di dalam mahupun di luar..jika ia bengkak di luar..para doktor senang untuk meneliti..tetapi jika bengkak di dalam para doktor harus memasukan camera ke dalam lubang dubur sepanjang 5cm untuk meneliti usus tersebut..bagi yg telah menghidap penyakit ini di tahap yg kronik..di khuatiri ia akn melarat menjadi kanser usus..oleh itu pencegahan awal amat perlu di lakukan bagi mengelak pelbagai kejadian yang tidak diingini..elakkan memakan makanan yang pedas dengan kerap..

No comments:

Post a Comment

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link