Lets nuffnang

Pengikut..

Wednesday, July 20, 2011

Kesayuan HAti Menjelma Kembali

Assalamualaikum...x ader apa yang lebih menggembirakan hatiku selain dapat berkumpul dengam kaum keluarga pada 1 Ramadhan yang bakal menjelma nnt...tp apakan daya tahun ni memg aku x akn dpt menyambut 1 Ramadhan bersama2 keluarga...even dlu aku study kt btu pahat tp setiap awal ramadhan aku dpt smbt sme2 tp utk tahun ni aku terpaksa menyambut sendiri di negeri orang


itulah cabaran bagi hidup merantau...walaupun aku still kt Malaysia tp bila kenangkan yang aku memg x mampu nk berkumpul ngan family terasa dri ini jauh sgt dri mereka...setiap kali awal ramadhan selalunya aku,mak dan adik akn plan nk masak apa untk buka puasa..bila dan siap2 sume berbuka kami akn duduk santai smbil tgu waktu isyak masuk..pas tu kami semua satu family berangkat ke masjid untuk menunaikan solat terawih...ya allah bila igt kenangan ini boleh btkan air mata aku jatuh menitis


terasa thun ini aku x ader family jer...selalu setiap kalu awal ramadhan aku lah anak yang paling sibuk n manje sbb nk minx mak buatkan nasi minyak untuk buka puasa nnt...mak...ana nk buka sme2 ngan semua...ana x nk buka puasa sorang2...tp ana x dpt nk blek puasa ni...apa ana nk bt mak???


ya allah tabahkan hati hambamu ini untuk meneruskan perjuangannya demi menuntut ilmu walaupu terpaksa berjauhan dari keluarga..ku mohon juga agar tahun ini aku dpt berpuasa seperti tahun2 yang sebelumnye tanpa ada halangan..amin....

No comments:

Post a Comment

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link