Lets nuffnang

Pengikut..

Tuesday, July 26, 2011

Hari yang Semakin Tibe..

Assalamualaikum semua


x sampi beberapa hari lagi semua umat islam kat dunia ni akn menyambut Ramadhan al mubarak.sme juga seperti sy yang x sbr nk sambut hari itu cume kali ni terpaksa sambut berjauhan dari keluarga...di mana pun kite sambut kite tetap melakukan kewajipan yang sma.


Puasa adalah salah satu kewajipan bagi umat islam untuk melaksanakan rukun islam yang ke 4.Walaupun kite berpuasa ibadah yang lain perlu di buat juga seperti kewajipan bersolat,belajar,bekerja dan sebagainye. Puasa bukanlah satu tangga utk kite tidak melakukan perkara yang lain tp puasa mengajar kite untuk sentiasa bersabar.


Berpuasa bukan sahaja mengajar kite dari menahan kelaparan malah menahan kite dari melakukan perkara yang mungkar seperti melakukan perbuatan yang menyalahi agama.Semua orang kata waktu ramadhan syaitan akn di rantai.tp kenapa masih ramai lagi orang kite melakukan kemungkaran??


semuanya sbb nafsu..kerana nafsu adalah musuh utama yang berada dekat dengan kite..oleh itu puasa bukan sahaja di lakukan kerana tuntutan agama untuk menahan diri dari kelaparan malah kite juga harus menahan nafsu dari melalukan sesuatu yang boleh membatalkan puasa kite dan mengurangkan pahala.

No comments:

Post a Comment

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link