Lets nuffnang

Pengikut..

Thursday, November 25, 2010

3 Kunci Penting ....

ok pg td aku ader tgk rancangan tanya lah ustaz kt tv 9 tu

tajuk untuk Hari ini SEKUFU
tp aku x kesah sgt pasal tajuk tu..cume bg aku yang paling best ader lah 3 KUNCI

ustaz tu kata bagi emak si anak perempuan sebelum mereka terima pinangan seseorg anak teruna yang ingin memperisterikan anak mereka,,emak perempuan itu mesti memastikan yang anak teruna itu ader 3 KUNCI...
apa yang di katakan dengan 3 KUNCI itu

1.Kunci Kereta/MOtor ->
2.Kunci Rumah (wlapun rumah sewa jer)
3.Kunci Pejabat (wlpun Kunci Laci meja kt pejabat)

maksud bagi kunci kereta atau rumah ->at least mak tu nk pastikan yang anak dara dia ni x lh kehulur kehilir pergi kerja nek cab,bus atau pun monorel..sekurang2nye motor honda cup pun ok gak...sbb ader harta sendiri

maksud bagi kunci rumah ->untuk memastikan yang anak mereka ni lepas kawen x lah duduk kt rumah mereka atau rumah mak mertua mereka..cume nk bgi anak2 tu merasa hidup berdikari dalam alam rumah tangga...but bagi mak2 yg memg nak anak mereka duduk sebumbung terserah..tiada halangan rasanye...

maksud bagi kunci pejabat ->mak perempuan hanya nk pastikan bahawa bakal menantu mereka tu dh ader kerjaya wlpun hanya office boy..mereka nk hidup anak mereka terjamin..itu saje...

notajari ->ini just pendapat...sapa nk ikot len ikot..but klu ader pndapat len terserah...apa yg aku tahu aku just kongsi saja...

2 comments:

  1. so pas ni mcm nk suh mak selidik dlu sme ader kaum2 lelaki ni ader ker x 3 kunci ni kan
    hihihhi

    ReplyDelete

Let's Nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Link